dilluns, 20 d’octubre del 2008

Resultats Open Raid Garraf 08




Feia dies que el territori era eixut, però dissabte es va obrir l’aixeta de l’aigua. Primer amb intensitat i desprès amb calmosa insistència, es va fer present al llarg de tot el matí i fins ven passat el mig dia.

Així i tot, el 27 equips inscrits no es van deixar intimidar i estaven apunt a les 9 del matí a les pistes poliesportives de Vilanova i la Geltrú per prendre la sortida.

La pluja va fer que el primer tram que havia de ser en patins s’hagués de modificar per una cursa a peu per relleus amb l’objectiu d’estirar el pilot. El segon sector es feia en bicicleta i tenia com a característica que un tram era descrit en road book i un altre sobre mapa cartogràfic. Aquest feia arribar als corredors al municipi de Ribes. La tercera secció la constituïa el tresc on havia un tram d’orientació per rumb que portava fins a una tirolina. Un curt transit en btt era el quart sector i actuava com enllaç entre el tresc i l’orientació específica que es feia a la zona de l’autòdrom. A partir d’aquí novament en bicicleta calia creuar els Colls de Sitges, passant per Miralpeix, per arribar de nou a Vilanova i la Geltrú. Un cop aparcada la bici els equips afrontaven el darrer tram fent una orientació urbana dins la que estava situada la zona d’escalada.

Des del segon tram de cursa l’equip local ALB Esports Prieto es va posar al capdavant de la cursa i ja no la deixaria fins al final. Per darrera els Mantis, els Ariprot, els Oxigen i els Biciequip anaven mantenint una pugna pels llocs del pòdium, per darrera els Jom Raid Llavorsi i els Comapedrosa.

Finalment, desprès d’una bona cursa passada per aigua, els ALB es feien amb claredat amb el primer lloc de la classificació, els Oxigen i els Biciequip per la compensació dels equips mixtes es feien amb la segona i tercera posició, desbancant als Mantis i Ariprot.

Posició Nom Equips
1 ALB Esports Prieto- Inverse
2 Oxigen
3 Biciequip
4 Els mantis
5 Ariprot
6 Jom raid Llavorsi
7 Comapedrosa
8 Les Trekadores
9 Azimut - Nalgene
10 Societatilimitada
11 Maria i Dani
12 Punxaolives Team
13 Ruta Kiki
14 Marmotes expersades
15 Els Potols
16 Aldator
17 WAP
18 Team Xtrem I
19 Fire Fish
20 Team Xtrem 2
21 As Meninas
22 Cambrils Raid Team II
23 A Mangu
24 Team Xtrem 3
25 De perdidos al raid
NS Exit
R Hermanos Holandeses
R Cambrils raid Team I



Els temps i els parcials els podreu trobar en aquesta adreça:
http://www.aetalaia.org/curses/crm/index.htm


també podeu veure imatges en aquesta adreça.
http://picasaweb.google.es/JoaquindelRio.VNG/OpenRaidGarraf2008DinarIPremis#

Teniu més fotos a la pagina del picasa del club azimut:

http://picasaweb.google.es/ceazimut

10 comentaris:

KOZMA BANNWART ha dit...

Realment l organitzacio a deixat molt a desitjar... proves anul.lades, equips oblidades pel el cami, perdues de documentació, classificacio sense referencies, ja que ni totes las papeletes de comprovacio de PCs han sigut recol.lides, com podreu saber la classificacio... o no mes els primers son importans????????????????
Realment un desastre!!!!

kenneth ha dit...

Està clar que, l'organització d'un event d'aquestes característiques, és molt complicat, requereix invertir molt temps personal i es troben dificultats de tot tipus. Per això, sempre és millorable i segur que prenen nota de les incidències per fer-ho millor en futures ocasions. Si he de dir alguna cosa a millorar l'espera a la tirolina, agreujada per la pluja i unes classificacions més detallades.
Enhorabona als equips per voler mullar-se, rascar-se, caure, perdre's, enfadar-se, passar fred, etc.. i tot i això, esperar el proper raid. Perquè no oblidem que en un raid hi ha un factor de risc, una certa condició física i com no, orientació i destresa.

Vam anar tres equips i ens ho vam passar molt bé!!

Ah! felicitar a la noia de lleida dels CC sempre animant!!

kenneth ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Joaquin ha dit...

Moltes felicitats per l'organitzacio... portem ja varios raids a les esquenes i podem afirmar que l'organitzacio va anar molt be. Penso que va ser un encert descartar l'etapa de patins, doncs amb el terra mullat es perillos patinar. També va ser un encert fixar una hora de tancament de l'ultim sector per aixi no convertir el dinar en un sopar. La tirolina molt be muntada i els colaboradors donant indicacions precises i correctes possant sempre per davant la seguretat dels raiders. Tant mapes com logistica un deu. Sembla ser que per uns moments no van apareixer uns documents que havien estat estraviats, pero que finalment van ser recuperats en la seva totalitat.
El disseny del raid crec que va estar a l'alçada d'un OpenRaid per tal que equips no iniciats en aquestes proves el poguin acabar en un temps raonable (8-9hores). Aixo si, cal tenir present que la participacio en una prova d'aquestes requereix uns minims de forma forma física i saber interpretar i llegir un mapa.
Ens veiem l'any vinent!

Ivan Artigas ha dit...

Organitzar una cursa, i en aquest cas un Raid, encara que sigui de promoció per categoria open, sempre requereix molta feina. Aquesta comença uns mesos abans, continua durant el desenvolupament del Raid i no s’acaba fins bastants dies desprès. Feina que passa desapercebuda, i que no es sol apreciar.

Necessites una idea de com vols que sigui més o menys el Raid,i un cop la tens has de buscar els recursos, per portar-ho a terme, des del material de marcatge, fins als ganivets dels avituallaments.

La clau de l’èxit d’un Raid, serà l’elecció del recorregut, aquest serà necessari realitzar-lo vàries vegades, per prendre temps, distàncies, desnivells... Demanar permisos...

Buscar la gent que necessites en cada control, fer-los matinar per què estiguin al lloc a l’hora, muntar les proves tècniques, encara que en aquell moment estigui caient un aiguat de nassos!! Tenir als controladors sota la pluja tot un matí donant ànims, aigua, fruita i tot el que faci falta, per què els corredors els sigui el més còmode i agradable possible.

Desprès del Raid queda muntar el dinar de germanor, per què la resta d’equips puguin contrastar opinions i experiències, treure les classificacions i fer l’entrega de premis!!!

I aquí no acaba tot , dies desprès, encara has de recollir, treure balises, tornar pancartes, a part d’anar actualitzant la web amb classificacions, parcials, fotos... i tota la informació que els corredors els agrada tenir..

La clau de l’èxit d’un Raid, és una bona planificació, un bon recorregut i una bona logística, i sempre se’t pot escapar algun detall però només amb l’experiència i una mica d’improvisació ho pots mirar de solucionar.

La conclusió és que si organitzo aquest tipus d’esdeveniments, és perquè sóc el primer que m’agrada participar-hi, però si tothom només volgués córrer, qui hi hauria darrera la cinta, donant el tret de sortida????

Ivan Artigas co-organitzador de l’Open Raid Garraf

raider ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
kenneth ha dit...

PERDÓ!
No havia vist que l'excel tenia un full amb tots els temps. M'he de comprar ulleres d'aprop.
Felicito a l'organització novament.

Unknown ha dit...

Voler apropar el mon dels raids a tothom es una feina poc reconeguda i molt difícil de valorar. Tots els que organitzen raids son també corredors i en ells neix la necessitat de fer arribar al màxim de gent possible les sensacions i emocions que han viscut en cursa. Fer el recorregut no es feina fàcil i poder fer un que sigui mes assequible pels no iniciats, de vegades no es possible, ja que el territori es el que es i les eines son les que son i si afegim que ens plou ja no vull ni parlar-ne.
Felicitats a tots els raiders per aver jugat en aquest raid, que al cap i a la fi, es això, un gran joc a la natura que ens examina si estem a l'alçada del joc o per si el contrari em de millorar per poder gaudir-ne en un altre ocasió.

anna ha dit...

On podem veure les fotos que va fer l'Ivan en cursa? i les que es van fer a l'escalada?
Felicitats a tota l'organització del raid!!!

Ivan Artigas ha dit...

teniu mes fotos al la pagina del picassa del club azimut: http://picasaweb.google.es/ceazimut

Gracies a tothom per venir a disfrutar d'un dissabte de Raid passat per aigua!!!